Vlog 36 – Aandacht is onmisbaar
Vorige keer kondigde ik aan dat we in de komende tijd eens vanuit een andere hoek naar de zes basiselementen van het CCSS model zouden kijken. Niet alleen kijken naar wat deze [...]
Vorige keer kondigde ik aan dat we in de komende tijd eens vanuit een andere hoek naar de zes basiselementen van het CCSS model zouden kijken. Niet alleen kijken naar wat deze [...]
Inmiddels zijn we ruim een maand op weg in 2021. Dat zijn we begonnen we met behoorlijk wat opgelegde beperkingen in verband met de corona-besmettingen en het is nog onduidelijk hoe snel [...]
Als je vaker onze blog’s leest of video’s kijkt, dan weet je dat wij gespecialiseerd zijn in constructieve communicatie en je graag helpen om moeilijke gesprekken zo goed mogelijk te voeren. Moeilijke [...]
Ik heb het eerder eens gehad over “een plicht van spreken”. Daarin legde ik aan de hand van het sprookje ‘De nieuwe kleren van de keizer’ uit dat er zoiets bestaat als [...]
Vandaag komen we nog eens terug op ‘Oprecht’ als een van de basis-elementen van het CCSS model voor constructieve communicatie. In trainingen vermijden wij doorgaans om in verband met dat begrip ‘Oprecht’ [...]
Waarom kost het vaak zoveel moeite om een ander zover te krijgen dat die iets verandert in zijn denken, doen of laten? Het belangrijkste is om je te realiseren dat iemand nooit zal [...]
Eind september las ik in de Volkskrant een artikel van Madelon Meester over angstculturen op het werk. Mijn aandacht werd onder meer getrokken door wat cijfers uit verschillende onderzoeken, zoals dat 17% [...]
Soms helpen koetjes en kalfjes niet meteen... Wanneer je een serieus inhoudelijk gesprek met iemand aangaat, is het goed om met iets luchtigs te beginnen, de zogeheten koetjes en kalfjes. Maar soms [...]
Vandaag hebben we het erover hoe we bij een moeilijk gesprek vaak meteen het diepe in springen, gewoon van start gaan en hopen dat we uit zullen komen waar we willen zijn. [...]
We hebben het al vaak gehad over het CCSS model. Een model met zes basiselementen waarmee je ook uitdagende gesprekken goed kunt handelen. Een goed gespreksklimaat en ook je doelen halen. Een van [...]