Samenwerken 2018-05-23T11:46:21+00:00

Constructief communiceren en samenwerken

Constructieve communicatie is de basis voor iedere succesvolle samenwerking. Dat geldt niet alleen voor collega’s binnen een team, maar ook voor samenwerking met je leidinggevende of bijvoorbeeld je klant.

Basisprincipes van onderlinge communicatie afspreken is de sleutel tot succes. Door voor de hand liggende valkuilen te voorkomen wordt de samenwerking effectiever, wordt iedereen individueel maar vooral het team als geheel productiever en blijft de sfeer beter.

In deze training leer je:

  • De basis van constructieve communicatie m.b.v. het CCSS model

  • Middels zelfreflectie naar je eigen manier van communiceren te kijken

  • Meer over het nemen en delen van verantwoordelijkheden voor communicatie

  • Welk medium wanneer geschikt is (telefoon, email etc)

  • Hoe je constructief kunt communiceren middels verschillende media

Het succes van de samenwerking wordt in grote mate bepaald door de manier waarop we met elkaar in contact zijn. Doordat we steeds vaker communiceren op afstand, is het belangrijker dan ooit dat we ook per email en telefoon constructief met elkaar communiceren.